STUREN, COACHEN EN INSPIREREN vanuit je Ouder
Coachen doen we allemaal
We geven leiding aan kinderen in de vorm van opvoeden, aan leerlingen in de vorm van onderwijs, aan medewerkers in de vorm van opleidingen.
Je zorgt voor een veilige woonplek, een veilige school of een veilige werkplek waar mensen zich kunnen ontwikkelen en met plezier hun werk kunnen doen.
Programma
Dag 1: Individueel: Coachen vanuit een geïntegreerd Oudersysteem.
Dag 2: Relationeel: coachen en ontwikkelingsfasen.
Dag 3: Systemisch: coachen van systemische wetmatigheden
Dag 4: Coachen van ethische dilemma's
Dag 5: Herkennen van stoornissen in het Oudersysteem
Dag 6: Hoe ga je als coach om met stoornissen in het Oudersysteem?
Voor wie?
Voor zzp'ers, zoals artsen, notarissen, coaches, fysiotherapeuten, verpleegkundigen en andere reputatie gevoelige beroepen die Strategisch Coachen aan hun vak willen toevoegen.
Doel
Coachen vanuit je Ouder vereist didactische vaardigheden om kennis en ervaring over te dragen en gemeenschappelijke waarden te ontwikkelen.
Coachen is dan in de eerste plaats leiding geven aan jezelf. In deze module leer je hoe je dat het beste aan kunt pakken.
Je oefent met microsimulaties waarbij je didactische vaardigheden ontwikkelt.
Na afloop kun je professioneel omgaan met ethische dilemma's van jezelf, de ander en de organisatie waarvoor je werkt.
Je kunt ethische dilemma's aan de orde stellen tijdens functioneringsgesprekken, dreigende escalaties ombuigen tot samenwerking, weerstanden verminderen, een negatieve onderstroom ombuigen tot een positieve bovenstroom, duurzame inzetbaarheid en vitaliteit stimuleren.